måndag 25 april 2011

Påsken och allt runtomkring

Vet ni en sak?
Jag Anna Linda Maria Weidner är en sur, trött och allmänt förvirrad 2-barnsmamma. Helt ärligt, jag är dödens trött, HELA tiden.
Elly har varit en duktig bebis hela tiden, men nu är hon hopplös, hon äter inte, hon sover inte och hon vill bara vara hos sin mamma hela tiden och det innebär att jag inte får ett skit gjort. Jag kan inte slutföra något utan en unge på höften. Och hur lätt är det?
Inte nog med att hon är mammig så ska hon försöka ställa sig upp mot allt hela tiden och ibland går det och ibland drar hon i så det smäller om det. Kanske dags att skaffa hjälm?

Påsken har varit helt fantastisk, lung och fridfull. Dock blev det inte riktigt som vi tänkt oss. Men nästan. Vi har fått fin påskmiddag hos barnens farmor och farfar, ja det måste jag berätta också. Jag säger ju fafa, och tobbe säger farrrrfarrr (fattar ni?) Jag talar om för Viggo att vi ska åka till famå och fafa då svarar ungen fajfaj heter de! pappas pojk?
Vi har också suttit och fikat med våra grannar, och Viggo har lekt med flickorna :)
Vi har också fått besök av Anton, ja hans mamma och pappa va med också! Vi drack öl och pratade skit, förstörde en tallrik och hade det jätte trevligt!
Jesse och Jocke har också varit här.

Nu tror ni säkert att det är därför jag är trött, men faktiskt inte. Det är precis såhär jag vill att det ska vara, folk ska kunna komma hit precis när dom vill, dörren är alltid öppen!

Jag har ju glömt att berätta der bästa med hela helgen, jag vägde mig och hör och häpna hade jag gått ner 6kg på fem veckor. Det känns skönt att se att det händer något. Nu blir det ännu mer löpning, jag börjar faktsikt tycka det är kul!

Fy vilket tråkigt och långt inlägg det blev nu!

Hur har eran påsk varit?

Inga kommentarer: