tisdag 22 februari 2011

Sjukstugan

Tobbe fyllde ju år i fredags och vi hade besök av våra grannar och Jesse! Och han fick den bästa födelsedagspresenten någonsin!
Vi åt helstekt ytterfilé som jag hade gjort en marinad på med citron, vitlök, timjan salt och peppar det blev jätte gott!
Viggo blev utmattad och somnade på soffan efter allt lekande med Simon, dom sprang här runt, runt hela tiden :)
Vid halv 11 på kvällen sypr Viggo ner sig fullständigt (i sömnen) stackarn..Det va bara att avsluta kalaset och sätta Viggo i badkaret, han spydde några gånger till men det kom ju bara galla, sedan va det inte mer med det och vi somnade igen vid halv 1 och sov hela natten. Han va pigg på lördagen, visst va han lite trött men det förstår man ju. Så vi trodde inte det va magsjukan därför bestämde mamma och Göran sig för att komma för att fira T lite...
På söndagen vaknade jag med ont i magen, T skulle åka och jobba. Jag fick sätta mig på toan och vet ni jag har inte haft magsjukan sen jag va 5 år så jag har ingen aning om hur man blir, dock är jag van vid att spy eftersom jag alltid har haft sådan migrän och tycker inte det är så farligt. T åkte till skogen där satt jag med två barn att ta hand om samtidigt som jag både spydde och bajsade! Det gick bra barnen va snälla och så men vid 13 va jag helt slut men T kom inte hem försen 15 då gick jag och la mig och sov till halv sex och efter det va jag piggare..konstigt!
Igår fick jag hämta T från skogen för han blev som jag kallar det inbillningssjuk, han hatar att spy och allt som har med magsjuka att göra..Men det bröt inte ut på honom och han är och jobbar idag igen!
Nu är vi pigga igen men jag har Viggo hemma från dagis iaf.

Jag blir snart tokig, VART ÄR MIN KAMERA!!!!!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

alltid bra att ha barnen hemma någon dag extra