fredag 28 januari 2011

Fredag

Såhär ser det ut hos oss en fredagsmorgon!

Viggo som dragit ut alla leksaker redan :)
Det är precis lika vacker väder idag, och vi bestämmde oss för att baka en kladdkaka och ta med oss till skogen, vi ska åka och hälsa på pappa! Som ni vet älskar Viggo traktorer av alla dess slag, han är verkligen galen :) Men det är så mysigt!

Igår kväll va jag och tränade pulspump det innebar att man hade skivstång och emellan övningarna hade man 30 sek för att få upp pulsen jobbigt men kul!
På söndag ska jag prova zumba, det blir nog en upplevelse?! Någon som prövat?
Det är såå otrloigt skönt att få åka iväg på kvällarna och träna, tänk att jag har en så fin sambo som tar ungarna och lägger dom, det är också så skönt att komma hem till en tyst och oftast upp plockat vardagsrum, gå in i duschen och sedan slänga sig i soffan, det uppskattar jag så mycket! Det är inte alltid en dans på rosor att ha två barn och det går verkligen inte att gämföra med hur det är att ha ett barn det är STOR skillnad. Ibland önskar jag att jag kunde ha mer tid till att sitta och leka med Viggo på mattan som han vill att jag ska göra hela tiden.
Ibland får jag skita i att det står disk på hela diskbänken eller att tvätten svämmar över, vilket den alltid gör i vårt "finrum" där matbordet är fullt med tvätt som ska in i skåpen. Önskar jag hade en riktig tvättstuga att ha kläderna i det jag försöker komma fram till med denna luddiga texten är att det är så mycket man önskar och så mycket man vill ha, men att man ska sätta sig ner och verkligen fundera på VAD man har och inte vad man vill ha. Jag är iaf nöjd och lycklig med mitt liv klart att Tobbe och jag bråkar om småsaker men man är inte mer än mäsklig..jaja luddigt blev det men jag tror jag fick fram lite av det jag ville :)

Nu ska jag packa ihop kakan och barnen och bege mig ut i skogen i det underbara vädret! <3
trevlig fredag

1 kommentar:

Birgitta sa...

Gulliga Linda. Vad ärlig du är,säger som det är,det uppskattar jag.Ja jag förstår om det blir ibland.Men håller med dig,ta tid för barnen,det andra löser sig,tar man lite i taget så är det snart fixat. Och skulle någon ha ont av det, ja då får de väl både diska och stryka, men det vore klart skönt att kunna stänga dörren om tvätten.Vad gulligt att ni ändå hjälps åt med vissa saker.Helt rätt att du tänker på dig och gör det du tycker är roligt.Det måste man ju också få göra. Men tiden går och rätt som det är har barnen vuxit och leker och klarar sig mer och mer på egen hand.Linda du har hela livet framför dig tids nog hinner du både diska och ta hand om tvätten.Kramar Birgitta.....