måndag 17 januari 2011

Maxi

Elly och jag åkte till Maxi i Oskarshamn för att storhandla idag när vi lämnat Viggo på dagis..
Jag skulle STORHANDLA dvs hela j*vla vagnen...Men eftersom vi har självscanning så brukar det gå bra då det bara är att sotera med en gång vad som ska va var hemma sen! Jaja jag glömde ju givetvis en del saker iaf även om jag faktiskt hade en lapp..När jag väl kom till kassan och drog mitt kort och dedär så står det på skärmen att mitt köp måste granskas av personal..och mycket riktigt fick jag ju avstämmning idag det menas med att man måste plocka upp alla varor och betala som vanligt, känndes inte som om det va rätt dag idag när jag hade så mycket i vagnen..
Men jag fick snällt plocka upp allt och plocka ner det igen..Jag hade inte missat något heller vilken tur...nu har vi frysen full och kylskåpet går inte att stänga :)
Älskar att ha mycket mat hemma då vet man att man kan laga det som man vill ha och inte behöva åka till affären bara för att ha en sak!

Vi försöker få Viggo utan blöja som ni vet, det funkar faktiskt bra han är duktig men visst kissar han på sig det hade han gjort på dagis idag men va gör de?! Dom måste ju kissa ner sig ett antal gånger innan dom faktiskt känner att dom måste säga till INNAN :)

Jag har tagit disken nu ska jag väcka Viggo så han får hjälpa mig att plocka in alla sina leksaker så vi kanske kan skura golvet idag! Det klibbar under fötterna när man går, då kanske det är dags eller?

Just de vi va ju på Lattjo Land igår och det va verkligen jätte bra, Viggo älskade det och Elly tycke  nog med det va kul! Bättre än Leos faktiskt!

Tjing

Inga kommentarer: