söndag 6 mars 2011

Helgen

I fredags åkte jag och barnen till min farmor och farfar för att äta kroppkakor. Jag äter bara famors ingen kan göra sådan kroppkakor som hon. Vi skulle kommit iväg tidigt på morgonen men min kära migrän satte sropp för det, jag blev liggandes till halv 11, vaknade vid 6 och hade ont i huvudet. Tog tabletter men det hjälpte inte utan jag fick springa och spy och då va det bara att ringa hem Tobbe igen, tur att han inte hann åka så långt. Sedan hade jag skyttetrafik till badrummet och sängen. Men efter att jag fått sova en stund så försvinner det men man känner sig som om man blivit överkörd av tåget!

Jaja, väl framme hos farmor och farfar åt vi kroppkakor och sedan åkte vi vidare till pappa och Ingela (morfar och Inga). Viggo kan inte säga Ingela så han säger Inga haha sötungen.
Vi hade det mycket trevligt och mysigt, Viggo körde slut på sin gammle morfar!

Vi skulle åkt hem på lördagfm men det blev också ändrat för T ringde och sa att han va magsjuk, så vi bestämde oss för att åka till mormor och Göran istället.
Och idag har det ju varit underbart väder men det har blåst ganska kallt så vi har inte kunnat vara ute något för jag hade inga kläder med till Viggo eftersom vi egentligen skulle åkt hem. Men innan vi skulle åka så fick killen iaf en liten sväng i traktorn.
Väl hemma igen idag så stack jag till Zumban trots att jag nyss kommit hem och även om det tog emot. Men nu är der gjort och det är skönt! Nu har vi ätit tacos och jag är, trött och mätt.
Tobbe mår bra igen, skönt att det gick över lika fort som det gjorde på oss andra.

Imorgon är dagis stängt och jag önskar fint väder så vi kan vara ute hela dagen, vad ska ni göra i morgon?




Gammel farmor och glada Elly (Elly huvud ser konstigt)

Bompa blir lagad

Pappas och Ingelas katt är ENORMt stor (Norsk skogskatt som ser ut som ett lodjur)

Inga kommentarer: