torsdag 24 mars 2011

Rädslan

Mamma, Pappa, Johan, Farmor och Farfar kommer ni ihåg att jag va livrädd för tranan?! Mamma och jag hängde alltid upp en strumpa på sängen där sedan tranan skulle komma och lämna något under natten. Minns inte så mycket vad vi fick men jag tror det va pengar och godis? Eller?
Farmor och farfar har en byrå med spegel i och på spegeln är det något som inte går bort, farmor sa alltid att tranan hade bajsat där.
Jag minns också att jag alltid gick in till mamma och pappa på natten för att jag inte kunde sova i min egna säng!
Thobias och Viggo hängde upp en strumpa ikväll, då jag va och tränade. Han fattar inte riktigt varför men han blir nog lycklig i morgon...Återkommer med bilder!

Därimot så har inte tranan landat i Ukna någon gång. Kanske gör den det nu?

1 kommentar:

Birgitta sa...

Bra Linda håll på traditionerna. Kramar Birgitta